ENG

Riviera4Season2

Projekt spodbuja ohranjanje kulturne in naravne dediščine ter trajnostni zeleni turizem z inovativnimi itinerariji in dogodki na podeželju. Portorož in Opatija združujeta moči pri povečanju obiska dediščine, promociji trajnostnega razvoja in ustvarjanju zelenih delovnih mest.

Projekt je nadgradil turistično ponudbo Portoroža in Opatije ter ju usmeril v trajnostni in zeleni turizem. Njegov cilj je bil povečati prepoznavnost naravne in kulturne dediščine podeželja ter jo vključiti v turistične itinerarije. S tem je razbremenil obalni del, obiskovalcem pa so bila ponujena edinstvena doživetja avtentične lokalne dediščine. S povezovanjem dveh zgodovinsko bogatih destinacij je projekt ustvaril sinergijo za skupno promocijo trajnostnega turizma na mednarodnih trgih. Inovativne digitalne rešitve so omogočile turistom enostaven dostop do informacij o dogodkih in ponudbi skozi vse leto, kar je pripomoglo k podaljšanju turistične sezone. Projekt je spodbudil sodelovanje med javnim in zasebnim sektorjem ter podprl nova zelena delovna mesta, povezana s turizmom na podeželju. S tem je omogočil razvoj lokalnih skupnosti in dvignil kakovost ponudbe, hkrati pa spodbudil izobraževanje deležnikov na področju trajnostnega turizma.

S podporo uspešno izvedenega projekta 365 dni Riviere je bila nadgrajena celostna turistična izkušnja, ki je vključevala dediščino zaledja Portoroža in Opatije kot ključni element trajnostnega razvoja. Poudarek je bil na aktivnem vključevanju lokalnih ponudnikov, ki so s svojimi produkti in storitvami ustvarili avtentična doživetja za sodobnega turista. rezultat projekta je bilo povečano število turistov skozi vse leto, zmanjšanje sezonskosti in razvoj prepoznavne trajnostne destinacije.

S posebnimi programi izobraževanja in usposabljanja za turistične ponudnike, vključno s hotelskim osebjem, se je izboljšala predstavitev celovite turistične ponudbe, ki je združevala kulturno dediščino, naravne lepote in trajnostni razvoj podeželja.

Projekt je inovativen 

Produkt FEEL&TASTE  prinaša inovativni pristop k razvoju trajnostnega turizma z integracijo digitalnih tehnologij in lokalne dediščine. Ključna novost je interaktivni čezmejni spletni portal, ki je turistom omogočal prilagajanje paketov in povezovanje naravne (soline, oljčniki, parki) ter kulturne dediščine (muzeji, vasi, zgodovinske znamenitosti) s kulinaričnimi doživetji. Pilotna izvedba itinerarijev z anketiranjem udeležencev omogoča sprotno prilagajanje ponudbe, kar povečuje kakovost in privlačnost turističnih produktov. Pri tem sodelujejo fakultete za turizem in turistična združenja, kar zagotavlja strokovnost in trajnost rezultatov. 

Projekt vključuje tudi organizacijo osmih inovativnih dogodkov, ki povezujejo podeželje in mestna središča ter spodbujajo zelena delovna mesta. S tem zmanjšuje turistični pritisk na obalo in ustvarja nove priložnosti za lokalne ponudnike.

Turistično združenje Portorož je s projekti, kot so Praznik olja in bledeža, Vina in česna in Festival penin, že dokazalo uspešnost trajnostnih prireditev. FEEL&TASTE nadgrajuje te pobude z digitalno podporo in mednarodno promocijo, kar povečuje njihov doseg in dolgoročno privlačnost.

Projekt pomembno vpliva na lokalno okolje

Projekt je pomembno prispeval h gospodarski, socialni in ozemeljski koheziji regije, saj je trajnostno valoriziral kulturno in naravno dediščino ter spodbujal razvoj podeželskih območij. Z inovativnimi turističnimi produkti je obiskovalcem omogočil avtentično doživetje obeh destinacij, obenem pa zmanjšal pritisk na obalni pas ter usmeril turistični tok v notranjost. Na gospodarskem področju je projekt spodbujal trajnostna zelena delovna mesta in povečal zaposlitvene možnosti na podeželju. Skozi izobraževalne delavnice in sodelovanje s turističnimi fakultetami je dvignil kompetence ponudnikov storitev, kar je izboljšalo kakovost turistične ponudbe in prispevalo k višji dodani vrednosti lokalne ekonomije. Poleg tega je bil ustvarjen čezmejni digitalni portal, ki je omogočal lažjo dostopnost informacij o dogodkih, itinerarijih in ponudbi skozi vse leto. Socialna komponenta projekta je vključevala aktivno sodelovanje lokalnih društev, ki skrbijo za ohranjanje nesnovne dediščine, s čimer se je krepila  pripadnost skupnosti ter medgeneracijski prenos znanja. Občine in krajevne skupnosti so imele ključno vlogo pri oblikovanju trajnostnih turističnih vsebin, kar je povečalo participacijo prebivalcev v razvoju destinacije. Z ozirom na ozemeljsko kohezijo je projekt neposredno vplival na bolj uravnotežen  razvoj regije, saj je s spodbujanjem butičnega turizma in slow turizma zmanjšal sezonskost obiska ter omogočil trajnostno rast turizma na podeželju. Itinerariji in doživetja, ki so združevali kulturno in naravno dediščino, so ustvarili močno povezovalno nit med mesti in podeželskimi običaji. Kazalniki uspešnosti projekta so vključevali povečanje števila obiskovalcev podeželskih znamenitosti, rast števila novo ustvarjenih delovnih mest v  turizmu ter višjo stopnjo zadovoljstva turističnih ponudnikov in obiskovalcev. Poleg tega so izobraževalni programi za turistične deležnike prispevali  k dvigu kakovosti storitev in dolgoročni vzdržnosti turističnih produktov. S tem projekt ni zgolj izboljšal turistične ponudbe, temveč je tudi  izboljšal življenjski standard lokalnega prebivalstva ter identiteto destinacije na mednarodnem trgu.

Portorož je minulo soboto praznoval 140. obletnico turizma. Dogajanje je ponudilo bogat kulturni in kulinarični program, vrhunec pa je bil nastop legendarnih Faraonov.

Minulo soboto je Trg prekomorskih brigad zaživel v znamenju prireditve Razglednica iz Portoroža, s katero so obeležili 140-letnico turizma v Portorožu. Uvodni nagovor direktorice Turističnega združenja Portorož, mag. Patricije Gržinič, je sicer prekinila kratka ploha, a po krajšem premoru se je dogajanje nadaljevalo. Občinstvo, ki se je pred dežjem zateklo pod bližnje strehe, se je kmalu vrnilo na prizorišče in si ogledalo kratek film o bogati zgodovini kraja ter ljudeh, ki so s predanostjo in delom skozi desetletja soustvarjali turistično identiteto Portoroža.

Za slikovit sprehod skozi različna zgodovinska obdobja je poskrbela modna revija v organizaciji Barbare Misson. Organizator dogodka, Turistično združenje Portorož, pa je obiskovalce presenetil s torto, ki so jo pripravili slaščičarski mojstri hotelov LifeClass. Prireditev, ki jo je povezovala Lara Pirc, so popestrili člani društev Rosa Klementina, Anbot in TD Taperin Sečovlje, vrhunec večera pa je pripadel koncertu legendarne skupine Faraoni. Podelitev Grba odličnosti v turizmu 2025 so zaradi vremena prestavili na 10. oktober, ko bo v Grandu potekala slovesna prireditev ob občinskem prazniku.

Dogajanje so dopolnili tudi lokalni ponudniki z izbranimi istrskimi dobrotami, sladkosnede pa sta razveselili piranska tortica Š’torta in blejska kremna rezina. Dogodek, ki je bil za obiskovalce brezplačen, je bil promoviran tudi s pomočjo evropskih sredstev. Turistično združenje Portorož je namreč sodelovalo na natečaju EU projekt, moj projekt 2025 in bilo izbrano med 17 finalisti.

Fotografije: Jakob Bužan

Živijo, moje ime je EMA, kako ti lahko pomagam?

Preskoči na vsebino
Evropska sredstva
Pregled zasebnosti

To spletno mesto uporablja piškotke za boljšo uporabniško izkušnjo na naši spletni strani.

Podatki o piškotkih so shranjeni v vašem brskalniku in opravljajo funkcije, kot je prepoznavanje vas, ko se vrnete na našo spletno stran in kot pomoč naši ekipi, da prepozna, kateri deli spletnega mesta so za vas najbolj zanimivi in uporabni.

Več o varstvu podatkov si preberite tukaj.