V petek, 17. oktobra 2025, so v okviru natečaja EU projekt, moj projekt 2025 v Centru Lopan v Mislinji otvorili zanimivo razstavo, ki je uokvirila kolesarsko pot Štrekna v kontekstu razvoja kolesarstva na Koroškem in izven regije. Na dogodku “Štrekna včeraj, danes in jutri” so udeleženci stopili v preteklost, ko je po trasi še sopihal vlak, hkrati pa se dotaknili ključnih točk razvoja, zaradi katerih je danes slikovita kolesarska pot eden ključnih turističnih produktov Koroške in Šaleške. Na dogodku je bila tudi podeljena plaketa za Naj EU projekt 2025, saj je bila izgradnja regionalne kolesarske povezave, ki je povezala občino Velenje kot pomembno regionalno središče z zaledjem (občino Mislinja in naprej), podprta z evropskimi sredstvi. Slavnostno so jo prevzeli: Bojan Borovnik, župan Občine Mislinja, Marija Brložnik, predstavnica Mestne občine Velenje in Uroš Rozman, direktor RRA Koroške.
Udeleženci so se sprva sprehodili v zgodovino Mislinjske železniške proge, ki je bila zgrajena 20. decembra 1899. Lokalna proga je povezovala razvite kraje Mislinjske in Šaleške doline in v to okolje vnašala razvoj, ki ga je bil takrat deležen prostor ob teh najpomembnejših prometnih žilah. Sedemdeset let so potniški in tovorni vlaki prevažali potnike, dostavljali materialne dobrine in bili nekaj časa tudi glavni vir informacij, preden je nerentabilnost proge, ki ji je botroval izum naprednejšega stroja – motorja na notranje izgorevanje in posledičen razmah cestnega prometa, vlak iztrgala iz vsakdana ljudi. Leta 1968 je progo še zadnjič presopihal potniški, že leto kasneje pa tudi tovorni vlak.
Kmalu umaknjene tračnice so za sabo pustile utrjeno traso, ki se je je med lokalnim prebivalstvom prijelo ime Štreka oz. Štrekna (izvor iz nemškega jezika), saj je bila ponekod priljubljena površina za sprehode in igro. Med leti 2007 in 2013 so se občine Mislinja, Slovenj Gradec in Dravograd odločile, da to traso uredijo v večnamensko površino za namen hoje in kolesarjenja. Kmalu za tem se je pojavila težnja po vzpostavitvi zaključenega regijskega kolesarskega omrežja, za kar je bilo potrebno zgraditi še manjkajoča odseka med Gornjim Doličem in Velenjem (10 km) in Otiškim Vrhom ter Dravogradom na drugi strani (1 km). Oboje je bilo s pomočjo evropskih sredstev realizirano v pretekli finančni perspektivi.
Štrekna, slikovita kolesarska pot, ki po starih tirih vodi v nova doživetja, je tako z leti postala več kot le trasa za pogajanje pedal. Je celovit turistični produkt, ki predstavlja enega temeljev regijske usmerjenosti v zeleni turizem, kot eno najlepše urejenih kolesarskih poti v Sloveniji pa jo prepoznavajo tudi mnogi domači in tuji obiskovalci, ki jo raziščejo ob pogajanju pedal.
Otvoritev razstave sta popestrila dva čudovita nastopa učencev Osnovne šole Mislinja, za prijetno pogostitev pa so poskrbeli iz Slomškovega doma.






Avtor fotografij: Žiga Prasnic.
Živijo, moje ime je EMA, kako ti lahko pomagam?
