Spoznajte TOP 20 projektov za 20 let Slovenije v EU.

ENG

Alpe Adria Karavanke/Karawanken

Projekt Alpe Adria Karavanke/Karawanken je naredil velik korak v smeri nadgradnje kakovosti in povečanja prepoznavnosti čezmejnega območja Zahodnih Karavank  kot turističnega doživljajskega prostora na mednarodnih trgih. Pri razvoju treh segmentov turističnih produktov – pohodništvo, kolesarjenje in zimska doživetja je tako z vidika varnosti, kot tudi kakovosti doživetja velik del aktivnosti vključeval dogodke, srečanja, delavnice in usposabljanja za zelo  širok spekter deležnikov. Več kot 1.200 udeležencev je na 50 dogodkih dobilo dodatna znanja in izkušnje. Izvedene so bile številne investicije v infrastrukturo za pohodnike, kolesarje in zimska doživetja. Med temi so najbolj opazne: razširitev pohodniške Panoramske poti z dodatnimi štirimi etapami  in vzpostavitev povezovalnih poti, investicije v planinskih kočah, ureditev lažjih pohodnih poti in izhodišč z informacijami v dolinah, daljinska  turno-kolesarska pot Trans Karavanke in adrenalinska gorsko-kolesarska pot Predigra, nov gorsko-kolesarski učni center Pristava, zimski učni center na  Jezerskem. 

Vzpostavljena je bila tudi skupna trženjska podoba Karavank. Poleg skupnih promocijskih materialov, zemljevidov, filmov, mobilne aplikacije, promocije  na mednarodnih sejmih in oblikovanja turističnih paketov, je velikega pomena predstavitev na vodilnem evropskem portalu za organizacijo pohodniških, kolesarskih in zimskih tur Outdooractive.com. Karavanke kot turistična destinacija so danes prepoznavne kot pristna in neokrnjena destinacija za pohodniška,  kolesarska in zimska doživetja. Razpršenost prostora od Tromeje do Jezerskega je v novi dobi turizma prednost, ki pa zahteva od ponudnikov in turističnih  organizacij več vložka za povezovanje. Na podlagi izdelane strategije trženja je območje pripravljeno na nadaljnje sodelovanje, ki je dober temelj, da v  prihodnosti preraste v stalno krovno organizacijo za trženje Karavank. Postopen razvoj je edini način, da zagotavljamo trajnostni razvoj območja in hkrati  krepimo čezmejno povezanost Karavank.

Projekt je inovativen 

Projekt Alpe Adria Karavanke/Karawanken je inovativen v več pogledih. Njegova posebnost je celosten, trajnostni pristop k razvoju turizma na čezmejnem  območju, kjer so tradicionalne delitve nadomeščene s skupno vizijo in povezovanjem deležnikov na obeh straneh meje. Projekt presega klasične turistične projekte, saj ne temelji zgolj na promociji posameznih znamenitosti, temveč na vzpostavitvi enotnega, celostnega  doživetja Karavank. Namesto množičnega turizma spodbuja trajnostne oblike gibanja – pohodništvo, kolesarjenje in zimska doživetja z minimalnim vplivom na  naravno okolje. Urejene poti in informacijske točke so usmerjene k varni in doživljajski uporabi naravnega prostora brez nepotrebne obremenitve ekosistema. Z vzpostavitvijo učnih centrov projekt promovira odgovorno ravnanje v naravi in trajnostne oblike turizma.

Projekt pomembno vpliva na lokalno okolje

Projekt Alpe Adria Karavanke/Karawanken je pomembno prispeval h gospodarski, socialni in ozemeljski koheziji v regiji. Gospodarski vpliv se kaže v razvoju turistične infrastrukture in večji prepoznavnosti Karavank kot destinacije za pohodništvo, kolesarjenje in zimska  doživetja. Nove pohodniške in kolesarske poti, investicije v planinske koče ter promocijske aktivnosti so vplivale na povečanje obiska in podaljšanje  turistične sezone, kar je pozitivno vplivalo na lokalno gospodarstvo, še posebej na gostinske, namestitvene in športne ponudnike. Socialna kohezija se je okrepila z usposabljanji in srečanji, ki so povezala več kot 1.200 udeležencev iz različnih sektorjev. Projekt je prispeval k boljšemu sodelovanju med lokalnimi skupnostmi in turističnimi akterji na obeh straneh meje, kar je izboljšalo izmenjavo znanja ter okrepilo občutek pripadnosti skupnemu čezmejnemu prostoru. Ozemeljska kohezija se odraža v celostnem pristopu k razvoju Karavank kot enotne destinacije. Vzpostavljene daljinske in lokalne poti povezujejo regijo od Tromeje do Jezerskega, kar je izboljšalo dostopnost in povezljivost zalednih območij. Ustvarjena skupna trženjska podoba prispeva k večji privlačnosti regije na mednarodnem trgu in spodbuja nadaljnje sodelovanje. Kazalniki kakovosti projekta vključujejo več kot 50 izvedenih dogodkov, povečanje števila obiskovalcev, novo infrastrukturo (npr. Trans Karavanke, učne centre, pohodniške poti), izboljšane storitve v planinskih kočah ter prisotnost Karavank na vodilnih promocijskih platformah, kot je Outdooractive.com.  Vse to kaže na uspešno izvedbo projekta in njegovo dolgoročno vrednost za regijo.

Živijo, moje ime je EMA, kako ti lahko pomagam?

Preskoči na vsebino