Spoznajte TOP 20 projektov za 20 let Slovenije v EU.

ENG

Ekolab

O ekipi Ekolab

Ekipa Ekolab, fotografija dijakov

Smo dijaki tretjega A letnika Srednje ekonomske in trgovske šole na Šolskem centru Nova Gorica. V razredu nas je petindvajset, šest fantov in devetnajst deklet. V skupine smo se razdelili glede na sposobnosti posameznika, saj so nekateri boljši v komuniciranju, nekateri pa mogoče v poročanju, ter vsakemu določili naloge in zadolžitve. Naše vrline so ambicioznost, komunikativnost, jasnost ter sistematičnost in sodelovanje v razredu. S tem projektom se želimo izkazati na področju pisanja, multimedije, raziskovanja ter vodenja. To bomo dosegli s skupnim delom, sodelovanjem in povezanostjo med člani skupin. Zanima nas, kaj je v ozadju Učno-izdelovalnega laboratorija, saj ga tudi sami uporabljamo, čeprav bistveno manj kot druge šole na šolskem centru. Želimo se poglobiti v to, koliko je zares uporaben.

Projekt spremljanja:
Učno-izdelovalni laboratorij ŠC Nova Gorica

Zanima nas, kaj je v ozadju Učno-izdelovalnega laboratorija, saj ga tudi sami uporabljamo, čeprav bistveno manj kot druge šole na šolskem centru. Želimo se poglobiti v to, koliko je zares uporaben.
Ekipa Ekolab, fotografija dijakov
ekipa Ekolab

Naše raziskovalno delo

Raziskovalno vprašanje

Ali so bila kohezijska sredstva porabljena, kot je bilo v načrtu predvideno? Ali so bila kohezijska sredstva, ki so bila namenjena za izgradnjo Učno-izdelovalnega laboratorija, smotrno porabljena? (Ali Učno-izdelovalni laboratorij olajšuje učenje; ali omogoča boljše rezultate; ali je »nadstandard«, ki ga nudi, v dovoljšni meri izrabljen?)

Objave na družbenem omrežju

A ste že slišali za besedo „kohezija“? A se prvič srečujete z njo? Pred nekaj dnevi smo jo tudi mi dijaki imeli priložnost spoznati. V nas je nemudoma sprožila zanimanje in odločili smo se, da sprejmemo izziv, s katerim bomo poglobili naše znanje o njej, okrepili naše veščine in se osvestili
o tem, kaj se dogaja okrog nas.
V neposredni bližini naše šole imamo učni laboratorij, imenovan Učno-izdelovalni laboratorij, ki je bil financiran iz kohezijskih sredstev, zato se
nam je zdelo smiselno, da si ga izberemo za svoj raziskovalni projekt. Kot omenjeno, se laboratorij nahaja v bližini naše šole, znotraj Šolskega centra
in tako nam je dostop do njega in tam zaposlenih omogočen v vsakem trenutku.
Začelo se je tako, da smo se dijaki seznanili z različnimi skupinami, njihovimi vlogami in zadolžitvami, s potekom projekta, se nato razdelili v 4 skupine in izbrali svoje vodje. V drugi fazi smo skupaj razmišljali o imenu za našo projektno skupino in predlagali različne ideje, na koncu pa smo se odločili za ime EkoLab, saj smo dijaki srednje ekonomske šole. Zdaj si med seboj delimo različne naloge in se trudimo, da vsak član prispeva k našemu projektu v želji, da postanemo osveščeni in aktivni člani družbe.
V raziskovalnem načrtu smo se osredotočili na osrednje vprašanje verjetno vseh tako kohezijskih kot tudi drugih projektov: ali je cilj dosežen? Ne zanima nas le ali Učno-izdelovalni laboratorij upravičuje svoj obstoj, temveč tudi ali se z njim ustvarja dodatna vrednost, tj. ali dijaki s pomočjo orodij, ki so jim tam na razpolago, pridobivajo več znanja, se lažje učijo oz. ali kakorkoli doprinese k boljšim rezultatom.
Če se vam naš projekt zdi zanimiv, vas vabimo k spremljanju naših objav, ki že nastajajo. Z njimi vas bomo obveščali o naših raziskavah in njihovih podatkih.
Prihodnost je v rokah nas mladih, zato si bomo prizadevali, da bodo naše roke pripravljene na velike izzive in še večjo odgovornost.

Po spoznavanju projekta in določanju vlog ter različnih ciljev in vprašanj, ki jih imamo v zvezi z Učno-izdelovalnim laboratorijem v Novi Gorici, je bil čas, da gre ekipa EkoLab v akcijo!

Naši raziskovalci so v neposredni bližini šole obiskali Učno-izdelovalni laboratorij, kjer so zaposlenim postavili različna vprašanja o njem, njegovem delovanju in porabi kohezijskih sredstev. Odgovore so seveda pozorno poslušali in jih zapisali, potem pa so si ogledali različno tehnologijo, s katero razpolagajo uporabniki laboratorij. Med zbiranjem podatkov so se ostali člani ekipe lotili svojih zadolžitev za projekt v šoli pod mentorstvom profesorice.

Ekipa EkoLab vztraja pri skupnem sodelovanju celega razreda in pridobitvi novih znanj, ki nam bodo v prihodnosti zagotovo koristila za aktivno sodelovanje v naši družbi. Zahvaljujemo se vsem bralcem, ki spremljajo našo zgodbo, in spodbujamo nove, da se nam pridružijo v njej. Ekipa EkoLab se namreč že veseli  sestavljanja novih objav za vas in do naslednje, ki je ža v nastajanju, vas lepo pozdravljamo!

 

„Bodimo sprememba, ki jo želimo videti.“

 

OBISK PREDSTAVNIKA EVROPSKE KOMISIJE NA NAŠI ŠOLI

Ekipa EkoLab na Srednji ekonomski in trgovski šoli smo imeli čast  osebno spoznati zelo pomembnega predstavnika Slovenije iz Evropske komisije, gospoda Gašperja Kavška, ki nas je obiskal v petek, 21. 2. 2025.

Predstavil nam je delovanje Evropske komisije, glavne institucije Evropske unije, kohezijsko politiko, priložnosti za mlade ter  različne primere projektov v Novi Gorici, ki so bili financirani iz kohezijskih sredstev. Kot ekipa smo imeli številna vprašanja, na katera nam je naš gost z veseljem odgovoril in ki nam bodo v pomoč ob nadaljevanju raziskav za naš projekt. 

Hvaležni smo šoli in predstavniku Gašperju Kavšku, da sta nam nudili to možnost, da torej še okrepimo svoje znanje o kohezijski politiki,  spoznamo nekaj novega ter da vprašamo izkušeno osebo o vsem, kar nas zanima o koheziji za nadaljnje delo.

Hvala vam za spremljanje naših dogodivščin, obenem pa še lepo vabljeni k branju prejšnjih ter bodočih objav naše ekipe!

Ekipa EkoLab je imela 25. 3. 2025 priložnost spoznati g. Egona Pipana, bivšega direktorja Šolskega centra Nova Gorica, ki je bil v času nastajanja Učno-izdelovalnega laboratorija na čelu projekta. Iz prve roke nam je predstavil celoten razvojni proces — od idejne zasnove, gradnje pa vse do uspešne realizacije.

Spoznali smo, kako pomembno vlogo ima laboratorij pri povezovanju mladih inovatorjev. Laboratorij ni zgolj prostor, temveč stičišče idej, znanja in praktičnih rešitev. Zasnovan je bil kot odgovor na potrebo po spodbujanju ustvarjalnosti, raziskovanja tako v šolskem, kot tudi v lokalnem okolju. Posebno pozornost smo namenili tudi vlogi kohezijskih sredstev, ki so omogočila izgradnjo in zagon tega pomembnega projekta.

Iskrena hvala gospodu Egonu Pipanu, ki si je vzel čas in nam z veliko mero strokovnosti, jasnosti in navdušenja predstavil razvoj Učno-izdelovalnega laboratorija.

Galerija

Živijo, moje ime je EMA, kako ti lahko pomagam?

Preskoči na vsebino