Spoznajte TOP 20 projektov za 20 let Slovenije v EU.

ENG

Inkubator veščin

Cilj projekta Inkubator veščin je okrepiti povezave med generacijami, kjer starejši prenašajo svoje tradicionalne veščine in znanje, mladi pa prispevajo sodobne pristope, kot so digitalni marketing, fotografija in oblikovanje. S tem se izboljšujejo tržne priložnosti lokalnih proizvajalcev, omogoča se kakovostna predstavitev izdelkov in ustvarjajo priložnosti za mlade strokovnjake. Projekt naslavlja ključne izzive lokalnega okolja, kot so digitalna pismenost, trajnostni razvoj in izboljšanje zaposlitvenih možnosti v Beli krajini. Poudarek je na inovativnih pristopih k trženju lokalne samooskrbe, ustvarjanju vizualno privlačnih vsebin ter oblikovanju novih produktov, ki združujejo tradicijo in sodobne trende. V okviru projekta so bile organizirane delavnice s področij fotografije, digitalnega marketinga, grafičnega oblikovanja in trajnostne embalaže. Spodbujali smo povezovanje med proizvajalci lokalne samooskrbe in mladimi ustvarjalci, da skupaj razvijejo vizualne vsebine in digitalne strategije za uspešnejši tržni nastop. Rezultat sodelovanja so video in foto vsebine, ki jih prek Hiše dobrot Bele krajine še vedno uporabljamo za promocijo lokalnih pridelkov in izdelkov. Nastajajo pa tudi vedno nove vsebine, saj s projektom nadaljujemo tudi po koncu obdobja sofinanciranja.

Predstavitvena kuhinja je omogočila razvoj novih turističnih produktov vezanih na belokranjsko pogačo. V obdobju po zaključku projekta smo nadgradili koncept delavnic peke in bili z doživetjem »Najbolje je prelomiti pogačo s prijatelji« uvrščeni v zbirko Edinstvenih doživetij Slovenije. S projektom smo smo tako ustvarili dolgoročne učinke, ki koristijo celotni skupnosti.

Projekt je inovativen 

Posebnost projekta Inkubator veščin je, da presega klasične oblike podpornih programov in uvaja model, ki povezuje tradicionalna znanja in lokalno ponudbo s sodobnimi tržnimi pristopi. Na gospodarskem področju inovacija temelji na sinergiji med lokalnimi proizvajalci zbranimi v Hiši dobrot Bele krajine in kreativnimi mladimi, ki skupaj razvijajo prepoznavne blagovne znamke ter sodobne marketinške strategije. Projekt uvaja digitalne rešitve, kot so video in foto produkcija, ki omogočajo širši doseg in večjo konkurenčnost lokalnih izdelkov. Socialna inovacija projekta je v simbiotičnem medgeneracijskem sodelovanju, saj povezuje starejše, ki posedujejo tradicionalna znanja, in mlade, ki prinašajo digitalne in oblikovalske kompetence. Tako se ustvarjajo priložnosti za izmenjavo veščin, večjo socialno vključenost in večjo zaposljivost mladih v lokalnem okolju. Okoljski vidik inovacije se kaže v poudarku na trajnostnem razvoju, saj projekt spodbuja lokalno samooskrbo in trajnostni turizem, ki temelji na kulturni dediščini kraja. Hiša dobrot Bele krajine s celostno ponudbo doživetij primernih za obdobja izven glavne turistične sezone prispeva k desezonalizaciji turistične ponudbe Bele krajine medtem ko v času glavne turistične sezone s svojo ponudbo preusmerja turistične tokove in s tem razbremeni pritisk na naravno okolje. S svojo celostno zasnovo projekt prinaša dolgoročne koristi tako za posameznike kot za skupnost in postavlja nove standarde za trajnostni razvoj regije.

Projekt pomembno vpliva na lokalno okolje

Projekt Inkubator veščin je pomembno prispeval k lokalni in regionalni koheziji s spodbujanjem sodelovanja med različnimi generacijami in ciljnimi skupinami. Gospodarski učinek se odraža v povečani prepoznavnosti lokalnih izdelkov in izboljšanih tržnih možnostih za ponudnike lokalne samooskrbe. Z izobraževanjem in mentorstvom v digitalnem marketingu, fotografiji in oblikovanju je projekt okrepil konkurenčnost lokalnih podjetnikov, hkrati pa ustvaril priložnosti za mlade na začetku kariere. Socialni vidik projekta je bil osredotočen na medgeneracijsko povezovanje in zmanjševanje socialne izključenosti. Starejši nosilci tradicionalnih znanj so pridobili možnost, da svoje izkušnje prenesejo na mlajše generacije, kar je okrepilo njihovo vlogo v skupnosti. Mladi pa so dobili priložnost, da razvijajo praktične veščine in ustvarjajo trajnostne poslovne modele, ki bodo dolgoročno koristili lokalnemu okolju. Ozemeljska kohezija se kaže v povezovanju različnih akterjev iz celotne Bele krajine, kar prispeva k enakomernejšemu razvoju regije. Skozi projekt so se vzpostavila nova sodelovanja med lokalnimi podjetniki, turističnimi ponudniki in ustvarjalci iz cele Bele krajine, kar povečuje trajnostni vpliv projekta. Eden ključnih primerov uspeha je razvoj potenciala Belokranjske pogače, ki združuje tradicijo in sodobne tržne pristope ter omogoča širšo prepoznavnost tega zaščitenega lokalnega izdelka in hkrati celotne regije.

Živijo, moje ime je EMA, kako ti lahko pomagam?

Preskoči na vsebino