Spoznajte TOP 20 projektov za 20 let Slovenije v EU.

ENG

Kolesarska pot Štrekna

Izgradnja kolesarske poti po trasi opuščene železniške proge med Koroško in Šaleško (na relaciji med Dravogradom, Otiškim vrhom, Slovenj Gradcem, Mislinjo,  Gornjim Doličem in Velenjem) je potekala v več fazah. Najzahtevnejša je bila finalna faza – izgradnja povezave skozi sotesko Huda Luknja, ki je bila s projektom »Izgradnja regionalne kolesarske povezave Huda luknja med Velenjem in Mislinjo za zagotavljanje dnevne in trajnostne mobilnosti« zaključena v  letu 2024. Predmet projekta je bila ureditev regionalne državne kolesarske povezave Huda luknja med Velenjem in Mislinjo, katera večinoma poteka vzdolž glavne ceste  G1-4 Zg. Dolič – Velenje. Večji del kolesarske poti je umeščene po trasi stare opuščene železniške proge med Velenjem in Dravogradom, z vsemi še  ohranjenimi objekti.

Projekt je zajemal ureditev kolesarske poti v dolžini 9,5 km, sanacijo treh obstoječih predorov, umestitev galerije in novega predora, umestitev šestih novih objektov (nadvozov in mostov) v prostor, rekonstrukcije obstoječih lesenih mostov, umestitev štirih počivališč za kolesarje, sanacije 15 obstoječih kamnitih opornih zidov, umestitev novih opornih/podpornih konstrukcij, ureditev razsvetljave, …

Regionalna kolesarska povezava je povezala občino Velenje kot pomembno regionalno središče z zaledjem (občino Mislinja in naprej) in sicer v prvi vrsti z  namenom zagotavljanja dnevne mobilnosti s kolesom ter trajnostne mobilnosti v širšem konceptu. 

Projekt uresničuje cilje celostnih prometnih strategij, ki vključujejo tudi naloge vzpostavitve zveznih povezav večjih urbanih središč z zaledjem. Dodana vrednost projekta pa je obogatitev turistične ponudbe destinacij Koroška in Šaleška, kjer kolesarjenje predstavlja enega izmed ključnih produktov. O uspešnosti projekta in izkoriščenosti poti priča tudi število uporabnikov, v letu 2024 je števec v Hudi luknji zabeležil 96.435 kolesarjev.

Projekt je inovativen 

Inovativnost projekta se odraža v spreminjanju namembnosti in revitalizaciji opuščene degradirane železniške infrastrukture v infrastrukturo, ki omogoča trajnostne oblike mobilnosti za lokalno prebivalstvo ter atraktivna turistična doživetja za obiskovalce / turiste. Projekt je posredno  bistveno prispeval tudi k ohranjanju tehniške dediščine in izboljšanju njene interpretacije. Dodatno se inovativnost kaže tudi v tem, da ni ostalo  zgolj pri izgradnji kolesarske poti, ampak je le ta nadgrajena z logistično podporo (avtobusnimi prevozi za kolesarje, digitalizacijo, …), s promocijskimi ukrepi za to, da se bodo poti uporabniki še v izdatnejši meri posluževali tudi za namene dnevne mobilnosti, kar je bil glavni namen gradnje, z aktivnim vključevanjem lokalnega prebivalstva (kot npr. z izvedbo širokega spektra kulturnih prireditev lokalnih društev v sklopu  Dneva ljubiteljske kulture na Štrekni), …

Projekt pomembno vpliva na lokalno okolje

Kohezija projekta se najbolj plastično izkazuje v vzpostavljeni skupni infrastrukturi, ki je prometno povezala dve sosednji regiji – Koroško in Šaleško – v Sloveniji, in posredno dodatno še Južno Koroško v Avstriji. Ob tem je pomembno izpostaviti tudi vzpostavitev in delovanje novih partnerstev na področjih trajnostne mobilnosti in regionalnega razvoja kot celote, z akterji iz teh treh regij ter z nacionalnega in deželnega nivoja. Ta partnerstva so temelj za zagotavljanje trajnosti rezultatov projekta in njihovo nadgrajevanje v bodočnosti. Za merljivost učinkov in rezultatov projekta sta bila zastavljena kriterija delež potovanj, opravljenih z nemotoriziranimi prometnimi načini ter zmanjšanje  emisij CO2 iz osebnega avtomobilskega prometa. Vsaj za prvi kriterij lahko že po prvem letu od izgradnje poti ugotovimo, da je izkoriščenost nad  pričakovanji. V letu 2024 je kolesarski števec v Hudi luknji je zabeležil 96.435 kolesarjev (v obe smeri). Pričakovano se je največ kolesarilo v treh poletnih mesecih, z vrhuncem avgusta, ko je mehanizem za beleženje kolesarjev prečilo kar 24.467 koles.

Živijo, moje ime je EMA, kako ti lahko pomagam?

Preskoči na vsebino